16.9 C
Nederland
woensdag 18 mei 2022

Pirelli onthult de nieuwe Diablo Rosso IV Corsa

Pirelli presenteert een nieuwe Diablo Rosso IV Corsa, een high-performance hypersportband voor motorrijders die houden van een dynamische rijstijl op bochtige wegen en bergpassen. Voor zij die een band willen die past bij de sportieve prestaties van hun motorfiets. Maar ook voor motorrijders die gepassioneerd zijn door tuning en die op zoek zijn naar prestatie-upgrades.

Veranderingen

De belangrijkste veranderingen van de Diablo Rosso IV Corsa ten opzichte van zijn voorganger zijn een betere grip in droge omstandigheden dankzij een gladder loopvlakontwerp dat een groter bandafdrukgebied garandeert. De high-performance handling is verbeterd en de feedback is nauwkeuriger. Ook de consistentie van prestaties over meerdere rijsessies is erop vooruitgegaan.

Compounds

De voorband is verdeeld in drie gebieden met behulp van twee verschillende compounds. De centrale rubberband heeft een Full Silica-compound die ongeveer 45% van de sectiebreedte inneemt en aanwezig is in het contactgebied dat wordt gebruikt tot een hellingshoek van 25 graden. De zijgebieden hebben een zachtere compound, ook Full Silica, dankzij het gebruik van innovatieve harsen die veel grip bieden en de feedback van de voorband verbeteren. De achterband heeft ook een bi-compound-schema. De centrale Full Silica-verbinding zorgt voor een snelle opwarming en chemische grip op verschillende oppervlakteomstandigheden. De schoudercompound is 100% Carbon Black en is rechtstreeks afgeleid van de compounds van de Diablo Supercorsa SC die worden gebruikt in races.

Koenigsegg elektrisch motorblok: 340 pk, 600 Nm, 30 kg

De Diablo Rosso IV Corsa is beschikbaar in volgende maten:

Voor

  • 110/70 ZR 17 M/C 54W TL
  • 120/70 ZR 17 M/C (58W) TL

Achter

  • 150/60 ZR 17 M/C 66W TL
  • 180/55 ZR 17 M/C (73W) TL
  • 180/60 ZR 17 M/C (75W) TL
  • 190/50 ZR 17 M/C (73W) TL
  • 190/55 ZR 17 M/C (75W) TL
  • 200/55 ZR 17 M/C (78W) TL
  • 200/60 ZR 17 M/C (80W) TL
Redactie
De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Laatste Artikelen

Gerelateerde artikelen