13 C
Nederland
maandag 26 september 2022
premium preview

Dit is een Premium-Preview artikel. Deze kun je op dit moment tijdelijk lezen om kennis te maken met onze betaalde artikelen. Wil je in de toekomst alle Premium artikelen kunnen lezen? Neem dan een abonnement. Dat kan al vanaf €2,50 per maand. Klik hieronder op de button voor de mogelijkheden.

Yamaha’s hightech 125

Nederlandse motorrijders hebben over het algemeen weinig oog voor 125cc-‘brommertjes’ , maar de techniek van de YZF-R125 verdient beslist wat extra aandacht. Het blok heeft Variable Valve Actuation (VVA) en dat zorgt voor een optimale kleppositie bij verschillende motortoerentallen. Het variabele klepsysteem moet zorgen voor een toegenomen trekkracht en hogere prestaties bij hoge toeren.

Cockpit van MotoGP
Het nieuwe brandstofinjectiesysteem verhoogt de soepelheid van het blok, terwijl de vierklepskop – met grotere in- en uitlaatkleppen – garant staat voor een hogere verbrandingefficiëntie. Om het racegevoel verder te versterken heeft dit blok een Assist & Slipperkoppeling. Voor nog meer sportieve vibes, heeft de achterband een breedte van 140 mm. Bij de kuip heeft Yamaha met meer dan een schuin oog naar de YZF-R1 gekeken. Volgens Yamaha is de cockpit zelfs afgeleid van de MotoGP, De nieuwe YZF-R125 staat begin 2019 in het blauw, wit of zwart bij de dealers.

Redactie
De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Laatste Artikelen

Gerelateerde artikelen