Yamaha’s hightech 125

Nederlandse motorrijders hebben over het algemeen weinig oog voor 125cc-‘brommertjes’ , maar de techniek van de YZF-R125 verdient beslist wat extra aandacht. Het blok heeft Variable Valve Actuation (VVA) en dat zorgt voor een optimale kleppositie bij verschillende motortoerentallen. Het variabele klepsysteem moet zorgen voor een toegenomen trekkracht en hogere prestaties bij hoge toeren.

Cockpit van MotoGP
Het nieuwe brandstofinjectiesysteem verhoogt de soepelheid van het blok, terwijl de vierklepskop – met grotere in- en uitlaatkleppen – garant staat voor een hogere verbrandingefficiëntie. Om het racegevoel verder te versterken heeft dit blok een Assist & Slipperkoppeling. Voor nog meer sportieve vibes, heeft de achterband een breedte van 140 mm. Bij de kuip heeft Yamaha met meer dan een schuin oog naar de YZF-R1 gekeken. Volgens Yamaha is de cockpit zelfs afgeleid van de MotoGP, De nieuwe YZF-R125 staat begin 2019 in het blauw, wit of zwart bij de dealers.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?