Het blok lijkt op een verkleinde versie van de eerdere Z-viercilinders, maar van binnen bekeken zie je grote verschillen. Kawasaki nam de viercilinder met twee bovenliggende nokkenassen over uit de racerij en bracht hem binnen het bereik van de gewone motorrijder. De doorbraak met de 900cc Z1 in 1973 met een top van meer dan 210 km/u was een sensatie, maar ze hadden ook een nadeel. De koning van de motorfietsen en de Z900- en Z1000-varianten waren logge machines met een weinig precieze handl...
Onbeperkt verder lezen?
Om verder te lezen heb je een abonnement nodig. Heb je die al? log in als abonnee om direct verder te lezen.
Wil je graag toegang? Neem dat een Motor.NL Premium abonnement vanaf €2,50 per maand. Het online bladerbaar lezen van MOTO73 en Promotor is inbegrepen.
Alle artikelen uit MOTO73 en Promotor lees je iedere dag vers online via onze Premium artikelen en bladerbare PDF magazines.
Of wil je toch liever een magazine in de brievenbus? Kijk dan hier voor de mogelijkheden.