Suzuki Hayabusa: De motor die de Tweede Kamer deed sidderen

Dat motorfietsen geregeld de politiek halen, zal voor niemand een verrassing zijn. Het trapsgewijze rijbewijs, APK, verkeersveiligheid en afgesloten dijken zijn zomaar voorbeelden uit een treurig lange lijst, maar zelden ging het over een specifiek merk om nog maar te zwijgen over een specifiek type. Tot de Suzuki Hayabusa in 1999 op de weg verscheen en heel de Tweede Kamer in de stress schoot. Wat?! 300 kilometer per uur?! Een motorfiets met kenteken die een top heeft van boven de 300 kilometer per uur. Tegenwoordig is het amper nog nieuws te noemen, want zelfs bij de naakte MV Agusta Brutale 1000 RR Rush ...

Doorgaan met lezen?

Dit artikel is alleen voor onze abonnees. Om verder te lezen dien je een abonnement op MotorNL Digitaal of MOTO73, Promotor of Classic & Retro te hebben. Heb je al een abonnement? Dan kun je hier inloggen.

Nog geen abonnement?

Vanaf €2,99 per maand kun je alles lezen van MOTO73, Promotor en Classic & Retro.

Klik hier en start nu met lezen

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.

Ik meld me hierbij aan voor de volgende mailinglijsten:




Vul een geldig emailadres in
Dat adres bestaat al in ons bestand
The security code entered was incorrect
Dank voor je aanmelding

Gerelateerd

REAGEER OP DIT ARTIKEL