Ooit was Engeland toonaangevend op motorgebied. Het land had vele honderden fabrikanten. Eén daarvan was Gough in Birmingham. Motorjournalist Arthur Gough richt het bedrijf in 1920 op. Het Motorrijwiel verhaalt enthousiast over het eerste model. Het is een 269cc-eencilinder-tweetakt, het ‘leenblok’ is gemaakt door Villiers. Het vermogen bedraagt 2¾ pk. De krachtbron is – nieuw voor die tijd – uitgerust met een vliegwielmagneet voor de ontsteking. Het rijwielgedeelte is stijf u...
Onbeperkt verder lezen?
Om verder te lezen heb je een abonnement nodig. Heb je die al? log in als abonnee om direct verder te lezen.
Wil je graag toegang? Neem dat een Motor.NL Premium abonnement vanaf €2,50 per maand. Het online bladerbaar lezen van MOTO73 en Promotor is inbegrepen.
Alle artikelen uit MOTO73 en Promotor lees je iedere dag vers online via onze Premium artikelen en bladerbare PDF magazines.
Of wil je toch liever een magazine in de brievenbus? Kijk dan hier voor de mogelijkheden.