Honda deponeert octrooi voor retro zescilinder

In 1978 introduceerde Honda de CBX, een zescilinder. Deze motor zou de toekomst hebben. Qua techniek en prestaties was de Honda ongeëvenaard. In die tijd een echte superbike.

De toekomst van de Honda CBX was geen lang leven beschoren. Al in 1982 werd de productie beëindigd. Met de ontwikkeling van kleinere blokken met vergelijkbare prestaties – 220km/u, 105 pk – als de zes-in-lijn reden Kawasaki en Yamaha Honda danig in de wielen. Maar kennelijk heeft Honda wel weer zin in een nieuw 6-in-lijn avontuur. De schetsen die bij het octrooi horen, laten een sportieve retro zien, met een tophalf met ronde koplamp.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.

Ik meld me hierbij aan voor de volgende mailinglijsten:




Vul een geldig emailadres in
Dat adres bestaat al in ons bestand
The security code entered was incorrect
Dank voor je aanmelding

Gerelateerd

REAGEER OP DIT ARTIKEL