Honda’s superbike krijgt vorm

Dat Honda werkt aan een exclusieve superbike is een van de slechtst bewaarde geheimen van de motorwereld. Uitgelekte patentaanvragen bewijzen dat de RCV1000R – zoals de machine in de wandelgangen heet – een V4 in het vooronder krijgt. Zoals uit de tekeningen blijkt is het motorblok net als bij de MotoGP motoren een licht naar achter gekantelde 90° V4. De voorste cilinders wijzen dus niet zoals bij Ducati naar voren, maar schuin omhoog. Deze blokvorm maakt het mogelijk om de geometrie van de in de GP’s oppermachtige RC213V te kopiëren. Wat ons betreft maakt dit stoffige octrooigedoe heel snel plaats voor een echte machine van dure metaallegeringen en hightech kunststoffen. Al geeft iets meer tijd tot de introductie wel de mogelijkheid om iets meer geld te sparen. Goedkoop gaat de superbike niet worden.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.

Ik meld me hierbij aan voor de volgende mailinglijsten:




Vul een geldig emailadres in
Dat adres bestaat al in ons bestand
The security code entered was incorrect
Dank voor je aanmelding

Gerelateerd

REAGEER OP DIT ARTIKEL