Kijk nou! Een Triumph Rebellion van Krugger!

Triumph had nog wel een keertje zin in een Krugger-behandeling. De eerste keer werd een Bobber naar Basse-Bodeux gereden, onlangs ging een Scrambler 1200 XE op een aanhanger richting België.

Vooraf had Fred Krugger te kennen gegeven de Scrambler meer speelser te maken, meer trendy ook. En vooral meer dirt-track. In de basis stak de Triumph wat betreft de onderdelen goed in elkaar. Daarmee kon Krugger goed uit de voeten, maar zijn aandacht ging toch vooral uit naar elk individueel onderdeel. Tank, zadel, uitlaten, kroonplaat, zo maar wat onderdelen die door Krugger kritisch onder de loep werden genomen.

Video: MotorNL op bezoek bij Fred Krugger

Zelfs het oorspronkelijke Brembo-remsysteem vond hij niet voldoende. In plaats daarvan leverde Beringer speciaal voor Krugger gemaakte schijven. Achter is de Scrambler zelfs uitgerust met en duimrem, zodat je vrij zicht hebt op het tandwiel van de versnellingsbak.

De naam Rebellion duwt je in gedachten naar een bepaalde richting. De naam past de Triumph, maar zet je op het verkeerde been. Rebellion is ook een vermaard horlogemerk. Krugger gaf de Scrambler deze naam omdat hij verzot is op mechanica, verzot ook op de mechanische perfectie van de horloge-industrie en Rebellion in het bijzonder.

Een keer raden welke de Krugger is.

Krugger heeft de Scrambler dan ook ingehouden veranderd. Pas als je de originele motorfiets naast de creatie van Fred Krugger zet, realiseer je je hoeveel werk dit is geweest.  

Meer lekkers van Fred Krugger, check krugger.net

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.

Ik meld me hierbij aan voor de volgende mailinglijsten:




Vul een geldig emailadres in
Dat adres bestaat al in ons bestand
The security code entered was incorrect
Dank voor je aanmelding

Gerelateerd

REAGEER OP DIT ARTIKEL