Aleix Espargaró (terug) naar Aprilia

Met de bevestiging van Aleix Espargaró naar Gresini Aprilia zijn alle fabriekszitjes vergeven. De oudste Espargaró-broer is dankbaar voor het vertrouwen in hem door de mensen van Aprilia. Of dat gewoon de sympathieke Spanjaard is of een sneer naar Suzuki, dat blijft in het midden.

Plotsklaps stelt je huidige werkgever een nieuw werknemer voor, terwijl het nog maar de vraag is of jij er volgend jaar nog werkt, het overkwam Aleix bij Suzuki toen Iannone uit het niets een aanstelling leek te hebben bewerkstelligd. Espargaró, duidelijk geërgerd, zocht dan ook de media om zijn ongenoegen te uiten.

Of dat openlijk uiten van kritiek meegespeeld heeft zullen we nooit weten, maar we weten sinds het weekeinde wel dat Álex Rins per volgend jaar Aleix vervangt. Gelukkig maar dat Espargaró nu zelf ook een fabrieksmotor kan bevestigen voor seizoen 2017.

TERUG OP NOALEES METAAL

Dit wordt een soort comeback op Aprilia, nadat Aleix in 2012 en 2013 uitkwam op een Aprilia CRT-machine, waarmee hij beide seizoenen als beste CRT-rijder eindigde. 

Alleen waren die CRT-Aprilia’s omgebouwde RSV4-straatmachines, en nu wordt de 26-jarige Spanjaard onderdeel van het fabrieksteam van Aprilia, met de prototype RS-GP-machine onder zijn achterwerk. Één ding is zeker, dat de Aprilia’s met hun constante finishen in ieder geval flink data kunnen verzamelen, wat de ontwikkeling alleen maar ten goede komt.

Volgend seizoen zal moeten blijken of Aprilia eenzelfde stap kan maken als Aleix’ huidige werkgever, Suzuki, heeft kunnen doen.

Foto’s: 2Snap

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?