2020 Triumph Street Triple goedkoper dan in 2019

De 2020 Triumph Street Triple R zal met z’n komst niet de aarde laten schudden, maar de motor heeft wel de potentie om Triumphs aanwezigheid in het segment der middelzware sportmotoren te versterken. Triumph heeft aan de Triumph Street Triple R immers veel waarde toegevoegd.

Qua specs is er niet al teveel veranderd. De Triumph Street Triple R levert nog steeds 118 pk (86,7 kW) @ 12.000 tpm en 77 Nm @ 9.400 tpm. Maar het gaat natuurlijk om de prijs. De Triumph Street Triple R kost €700,- minder dan in 2019 is ook €700,- goedkoper dan de KTM 790 Duke.

Dat de Triumph de Street Triple R iets goedkoper is dan de KTM is natuurlijk een bewuste keuze geweest. De Britten hopen met de lagere prijs, een stevig uitrustingspakket en met het unieke driecilinderblok de volle aandacht van het kopende publiek te trekken.

Uniek driecilindergeluid

De Triumph Street Triple R is natuurlijk conform Euro5, maar dat heeft wel geleid tot een gewichtstoename. Droog op de weegschaal weegt de Triumph Street Triple R 168 kio, een dikke twee meer dan het voorgaande model. Inwendig is de driecilinder iets aangepast waardoor het – zoals Triumph beweert – vrijer z’n toeren kan loslaten. Vanwege de nieuwe emissienormen is de airbox vernieuwd en het uitlaatsysteem. Triumph benadrukt in z’n bericht dat het geluid er niet onder heeft geleden.

Remmen en vering lijken hetzelfde, met Brembo M4.32 remklauwen voor, gekoppeld aan 310 mm schijven. Voor zit een volledig verstelbare Showa met een aparte functie voor de grote zuigerveren (SF-BPF), achter een Showa-schokdemper.

De styling van de Street Triple R is gewijzigd om de motor in lijn te houden met de uitstraling van de Street Triple RS. Of de nieuwe Triumph Street Triple R je nu aanspreekt of niet, een prijsverlaging van €700,- zou toch een motivatie kunnen zijn om toch eens een proefrit aan te vragen.

De nieuwe Street Triple R staat vanaf april bij de dealer voor een prijs van € 9.500,- in België en € 11.600,- in Nederland.

Blok

  • Hoog vermogen en koppel, ongeacht toerental
  • Piekvermogen van 118 pk (86,7 kW) bij 12.000 toeren per minuut
  • Piekkoppel van 77 Nm bij 9.400 toeren per minuut
  • Euro 5 gehomologeerd
  • Transmissie met slipper clutch en bekrachtigde koppeling

Componenten

  • Brembo-remklauwen
  • Volledig instelbare Showa-vering
  • Pirelli Rosso III high-performance straatbanden
  • Triumph Shift Assist quickshifter voor op- en terugschakelen zonder gebruik van de koppeling
  • Drie rijmodi (Road, Rain en Sport)
  • ABS en tractiecontrole

Styling

  • Dubbele LED-koplampen
  • Compact uitlaatsysteem
  • Gerestylede zijspiegels met verbeterde instelbaarheid
  • Nieuwe kleuren met kenmerkend rood achter subframe

Accessoires

  • Nieuwe scrollende LED-richtingaanwijzers
  • Nieuwe waterbestendige bagage met snelkoppelingsmontagefunctie
  • Nieuwe, op de kleur afgestemde belly pan en buddyseat cover, plus een nieuw fly screen
  • Nieuwe spiegels en reservoirs
  • Arrow slip-on uitlaat, verkorte kentekenplaathouder, verwarmbare handvaten &  paddock stand nokken

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Rijdt al heel lang motor. Is niet zo geïnteresseerd in de motor zelf, maar wel in wat-ie kan. Sterke voorkeur voor allroads, maar hypernakeds zijn ook niet te versmaden. En natuurlijk classics vanwege de techniek én de aaibaarheid. Rijdt zo'n 40.000 km per jaar. Heeft drie motoren, waarvan één woon-werk. Bezit zelf geen auto.