2021 Benelli Imperiale 400: zelfde inhoud, nieuwe look

De Benelli Imperiale 400 werd in 2019 voorgesteld als een luchtige kopie van een historisch model uit de jaren 50 van Benelli-MotoBi. Voor 2021 zijn de graphics vernieuwd: het Benelli-logo is nu driedimensionaal en zilverkleurig, de textuur van de tankbescherming is veranderd. Ook is er nu een logo achterop het duozadel.

Ook nieuw op de Imperiale 400: de banden. Om de 19 “en 18” velgen liggen nu Maxxis Promaxx banden in de maten 100/90 voor en 130/30 achter.

Het hart van de Imperiale is een viertakt 374cc luchtgekoelde- ééncilinder met een enkele bovenliggende nokkenas. Het blok is conform Euro 5.
De prestaties van het blok blijven ongewijzigd: 21 pk @ 5.500 tpm en 29 Nm @ 4.500 tpm. Ook voor deze eencilinder is een secundaire luchtsysteem geïntroduceerd dat de uitstoot optimaliseert. De nieuwe Delphi ECU maakt het mogelijk dat de prestaties intact blijven.

Het rijwielgedeelte

De Benelli Imperiale 400 heeft een stalen dubbel wiegframe, telescopische voorvork met 41 mm vorkpoten en 121 mm slag. Achter zitten twee schokdempers met een veerweg van 55 mm.

Ook het remsysteem blijft ongewijzigd, met een 300 mm remschijf een tweezuiger-remklauw en een 240 mm-schijf achter.

De Benelli Imperiale 400 2021 is verkrijgbaar in zwart en zilver.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?