2021 Ducati Monster in productie, offroad Scrambler in aantocht

Europese fabrikanten gaan er in 2021 met volle kracht tegenaan. Om de dag krijgen we wel een persbericht toegestuurd dat de fabriek de productie start van een nieuw model. En dat kunnen dan binnenkort in de showrooms verwachten.

Nu betreft het de 2021 Ducati Monster. Het persbericht zegt dat de machine op de productielijn staat en dat de fabriek van plan is om het model in april aan de dealers te leveren. Er is ook een belofte dat een nieuwe Scrambler model wordt onthuld.

Video: 2021 Ducati SuperSport 950S test

De nieuwe Monster kost 13.495 dollar (€ 11.371) en het Monster Plus model (met flashy lak, maar in principe hetzelfde) 13.895 dollar (€11.708).

Als je afgelopen december hebt opgelet, zul je je herinneren dat Ducati een nieuwe Ducati Monster heeft onthuld voor 2021. De nieuwe Monster gebruik dezelfde 937cc Testastretta-L-twin als die van de SuperSport. Het blok is geupdate naar Euro 5-standaarden en levert 110 pk en 93,5 Nm.

De nieuwe Monster wijkt radicaal van de vorige Monster. In plaats van een stalen buizen trellis-frame, gebruikt Ducati her blok zelf als dragend deel van het frame. Balhoofd, subframe en achterbrug zijn allemaal aan het blok bevestigd, net als bij de Panigale V4-serie. De nieuwe Monster heeft veel langere onderhoudsintervallen dan de voorgaande Monsters, met olie verversen om de 15.000 km, kleppen stellen om de 30.000 km. Er is standaard een up/down quickshifter. Ducati gebruikt een IMU om een modern elektronica pakket aan te sturen, met hellingshoekgevoelige tractie controle, ABS, etc. De 2021 Monster is krachtiger dan de 797 en 821-modellen, die dit jaar ook niet meer worden gebouwd.

Nieuwe Scrambler!

Ducati’s website belooft ook een nieuwe Scrambler. Alles wat we weten is wat we zien op de homepage. Het lijkt erop dat de nieuwe machine een nadruk heeft op offroad. Woensdag weten we meer.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?