APRILIA RSV4 RF LE krijgt vleugels

Slechts 125 gevleugelde Aprilia RSV4 RF LE‘s worden er in Noale gebouwd

Aprilia heeft details prijsgegeven van de zeer exclusieve RSV4 RF LE, die met vleugels aan beide zijden de fabriek in Noale zal verlaten.

De speciale Aprilia wordt aangedreven door her 210pk, 1.000cc 65 graden V4 blok waarmee de SBK machine van Eugene Laverty ook is uitgerust. De motor staat in de winkel in de traditionele Tricolore kleuren, een verwijzing naar de kampioensmotor waarmee Loris Reggiani in 1987 het eerste WK voor Aprilia binnenhaalde.

Die kleuren en graphics zijn onderhand een icoon in de sportgeschiedenis van Aprilia geworden, met een grote A op beide zijden van de stroomlijn. De A werd vaak gebruikt voor de racereplica’s maar tegenwoordig zijn ze het handelsmerk voor de Factory Works modellen.

2018-aprilia-rsv4-rf-le-04

Meest opvallend zijn natuurlijk de vleugels die op de stroomlijn zijn geschroefd. De techniek werd ontwikkeld door Aprilia Racing voor de RS-GP motor die wordt ingezet in de MotoGP. Het is de eerste keer dat deze techniek wordt ingezet op een straatmotor.

Slechts 125 van de speciale Aprilia’s worden er gebouwd. Het is niet een manier waarmee Aprilia de WSK homologatie regels wil omzeilen en je kunt ze alleen kopen in de USA…

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?