Benelli 302S: een kekke naked

Benelli heeft zojuist een nieuwe tweecilinder geïntroduceerd: de 302S. Het is een sportieve naked met een 38 pk sterk tweecilinderblok.

Naast de 302 en 302R is de nieuwe Benelli 302S een naked met een sportieve uitstraling. Het is een 2019 model dat opvalt door een in het oog springende LED-koplamp.

Het blok van de 302S heeft een vermogen en koppel van respectievelijk 38 pk (28 kW) @ 11.000 tpm en 25,5 NM @ 9.750 tpm. De Benelli 302S is geschikt voor A2-rijbewijshouders. De motor heeft een zes versnellingsbak.

Het frame is de bekende Trellisframe gemaakt van ronde stalen buizen. Voor zijn 41mm upside-down vorkpoten gemonteerd, met een veerweg van 135mm. De achterschokbreker is zijdelings gemonteerd. Daarvan is de veervoorspanning verstelbaar.

De 302S heeft verder voor twee 260mm zwevende remschijven met twee vierzuigerremklauwen. Achter is een enkele remschijf gemonteerd. De lichtmetalen 17” spaakwielen zijn geschoeid met voor een Pirelli Angel 120/70 en achter een 160/60. De tankinhoud bedraagt 16 liter, de zadelhoogte is 795mm. Rijklaar weegt de Benelli 302S 204 kg.

De Benelli 302S is verkrijgbaar in wit of zwart. Beide hebben een rood frame. De prijs is nog niet bekend.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Rijdt al heel lang motor. Is niet zo geïnteresseerd in de motor zelf, maar wel in wat-ie kan. Sterke voorkeur voor allroads, maar hypernakeds zijn ook niet te versmaden. En natuurlijk classics vanwege de techniek én de aaibaarheid. Rijdt zo'n 40.000 km per jaar. Heeft drie motoren, waarvan één woon-werk. Bezit zelf geen auto.

Misschien vind je dit ook interessant?