Bimota kondigt nieuwe modellen aan

Goed nieuws uit Italië: Bimota heeft twee nieuwe modellen aangekondigd! Het eigenzinnige merk is vooral bekend van de Tesi 3D; een motor met een swingarm voor zowel het achter- als het voorwiel. Het merk heeft aangekondigd dat één van de te onthullen motoren een caféracer versie van deze Tesi zal zijn. De Tesi 3D RaceCafe (of RC) heeft het motorblok van een Ducati Scrambler en kan met een speciaal systeem tot maximaal 23mm verhoogd of verlaagd worden zodat hij beter bij het formaat van de rijder past.

Naast deze caféracer komt er ook een nieuwe hypernaked: de Impeto. Uitgerust met het nieuwste Diavel-blok van Ducati, ABS, tractiecontrole en ride-by-wire. De Impeto (Italiaans voor ‘impuls’) kan geleverd worden met een aantal opties zoals een composietframe of -swingarm maar ook een geavanceerd dashboard met TFT-display. 

Naast de twee nieuwe modellen heeft Bimota ook laten weten dat er twee andere interessante zaken worden getoond op de EICMA (internationale motorbeurs) in Milaan. Zo heeft het merk een supercharger gebouwd die als kit verkocht kan worden en bijvoorbeeld in de Impeto gebouwd kan worden. Ook hebben de Italianen een speciale zelfbouwkit samengesteld waarmee de allereerste Bimota in de schuur van liefhebbers kan worden gemaakt: de HB1.

De onthulling wordt gedaan op dinsdag 17 november op de EICMA in Milaan. 

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.