Bimota stopt avontuur met Wilbers

De liefde tussen Bimota en het Duitse Wilbers (veringfabrikant en IDM-raceteam) is al over. Na nog geen jaar met elkaar samen te hebben gewerkt, heeft Bimota plots het contract door midden gescheurd, zonder daar Wilbers in eerste instantie over op de hoogte te hebben gebracht. De Duitse partij was importeur voor het merk in eigen land en de Benelux, wat dus betekent dat wij hier in ons land geen officieel kanaal meer voor het Italiaanse merk hebben.

Tevens gaat het gerucht de ronde dat Bimota ook al klaar is met haar WK Superbike-avontuur. Het merk heeft nog niet voldaan aan de FIM-eis om 125 motoren van haar Superbike-machine te produceren en te verkopen. De schuld daarvan ligt bij BMW, vindt Bimota. Voor de BB3 wordt namelijk een S1000RR-blok gebruikt en de levering daarvan verloopt niet al te voorspoedig. De reden echter dat de Duitse fabrikant niet levert, is het eeuwenoude geval… Er wordt namelijk niet betaald. Volgens welingelichte bronnen zijn er pas veertig BB3-motoren op deze wereld.  

Als de lange zomerreces van het WK Superbike voorbij is, hoeven we dus allerminst te verwachten dat Bimota nog met Christian Iddon en Ayrton Badovini aan de start zal staan. Wat dat betreft ziet de toekomst er niet al te rooskleurig uit voor het roemruchte merk, na de overname van twee Zwitserse investeerders. Einde WK Superbike, geen importeur voor de Duitse en Benelux-markt en er zijn enkele klanten die zeer geïrriteerd zijn op het merk. De reden: zij wachten nog altijd op hun bestelde BB3. Hopelijk komt die nog ooit in hun garage te staan, al lijkt de kans daarop steeds meer en meer af te nemen.

Bron: Speedweek.com en persbericht Wilbers

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?