BMW F850 RS duikt op in een BMW brochure 2019

In een modelbrochure van 2019, die BMW naar dealers stuurt, duikt de BMW F850 RS op. Medewerkers van het Engelse MoreBikes  (klik voor foto) zijn daar bij toeval achter gekomen. Het is opnieuw een aanwijzing dat de motor eerdaags komt. Eerder konden we de BMW al bewonderen op foto’s die werden gemaakt tijdens testsessies. De F850 RS betekent voor BMW opnieuw een sporttoer motor. Wel minder extreem dan de S1000XR, maar juist vooral gericht op toeren op de motor.

Vergeleken met de 9Cento, het studiemodel waaruit de F850 RS uiteindelijk is ontstaan, is er natuurlijk het een en ander veranderd. Op de spionfoto’s kon je al zien dat de achterzijde grotere afmetingen heeft. De zijkoffers, die eerst heel klein waren en als het ware verzonken lagen in het subframe, zijn groter geworden. De positie van de koffers is heel conventioneel. Dat geldt ook voor de montage. Het windscherm lijkt ook groter, wat een verbeterde bescherming tegen de rijwind zou betekenen. Een kleuren TFT-display met smartphone connectivity ontbreekt natuurlijk niet. Evenmin ontbreken bochten-ABS, tractiecontrole, cruise control, quickshifter voor op- en terugschakelen, Dynamixc Esa, LED-verlichting en – optie – verwarmde handvatten.

BMW doet er helemaal geen uitspraken over, maar als de F850 RS in een 2019 dealerbrochure opduikt, mag je op z’n minst verwachten dat ie ook komt.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Rijdt al heel lang motor. Is niet zo geïnteresseerd in de motor zelf, maar wel in wat-ie kan. Sterke voorkeur voor allroads, maar hypernakeds zijn ook niet te versmaden. En natuurlijk classics vanwege de techniek én de aaibaarheid. Rijdt zo'n 40.000 km per jaar. Heeft drie motoren, waarvan één woon-werk. Bezit zelf geen auto.

Misschien vind je dit ook interessant?