vrijdag 2 december 2022
premium preview

Dit is een Premium-Preview artikel. Deze kun je op dit moment tijdelijk lezen om kennis te maken met onze betaalde artikelen. Wil je in de toekomst alle Premium artikelen kunnen lezen? Neem dan een abonnement. Dat kan al vanaf €2,50 per maand. Klik hieronder op de button voor de mogelijkheden.

BMW komt met G650GS Sertão

Voor het komend seizoen presenteert BMW de G650GS Sertão. Met de op de Braziliaanse woestenij geïnspireerde naam wil BMW aangeven dat het de offroad-eigenschappen van de Sertão naar een hoger niveau heeft getild.

Daartoe is de veerweg van de voorvork (41 mm diameter) vergroot van 170 mm naar 210 mm, terwijl de veerweg van de achtervering van 165 mm naar 210 mm is toegenomen. De vering wordt geholpen door het grotere voorwiel (21 inch diameter) en het smallere 17-inch achterwiel. Beide zijn als spaakwiel uitgevoerd.

Voor de rechtuitstabiliteit in het terrein is de wielbasis van de GS vergroot van 1.477 naar 1.484 mm. Daarbij werd de motor ook voorzien van een riante bodemvrijheid en wordt het motorblok afgeschermd door een stevige, aluminium motorbeschermplaat.

De zithoogte nam door de extra bodemvrijheid toe tot 860 mm. Als accessoire is ook een hogere buddyseat verkrijgbaar voor een zithoogte van 900 mm. Verder is de Sertão uitgerust met een verlengd voorspatbord, hoog windscherm en handprotectoren. Speciaal voor offroad-toepassing is een uitschakelbaar ABS-systeem als optie verkrijgbaar.

De BMW G 650 GS Sertão is uitgevoerd in een nieuw kleurconcept, dat bestaat uit de kleurstelling Auraweiss uni/Arroyoblue uni en is voorzien van Sertão-belettering. De buddyseat is uitgevoerd in zwart/grijs. Uiteraard is voor de BMW G 650 GS Sertão een brede range accessoires beschikbaar, met onder meer verwarmbare handvatten, zijkoffers met variabele inhoud, een topkoffer en valbeugels.

De BMW G 650 GS Sertão beschikt over dezelfde krachtbron als de G650GS en leverbaar vanaf januari 2012 verkrijgbaar. Uiteraard is de motor eveneens in 25 kW-uitvoering (34 pk) leverbaar. De prijs volgt.

Redactie
De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Laatste Artikelen

Gerelateerde artikelen