BMW komt met G650GS Sertão

Voor het komend seizoen presenteert BMW de G650GS Sertão. Met de op de Braziliaanse woestenij geïnspireerde naam wil BMW aangeven dat het de offroad-eigenschappen van de Sertão naar een hoger niveau heeft getild.

Daartoe is de veerweg van de voorvork (41 mm diameter) vergroot van 170 mm naar 210 mm, terwijl de veerweg van de achtervering van 165 mm naar 210 mm is toegenomen. De vering wordt geholpen door het grotere voorwiel (21 inch diameter) en het smallere 17-inch achterwiel. Beide zijn als spaakwiel uitgevoerd.

Voor de rechtuitstabiliteit in het terrein is de wielbasis van de GS vergroot van 1.477 naar 1.484 mm. Daarbij werd de motor ook voorzien van een riante bodemvrijheid en wordt het motorblok afgeschermd door een stevige, aluminium motorbeschermplaat.

De zithoogte nam door de extra bodemvrijheid toe tot 860 mm. Als accessoire is ook een hogere buddyseat verkrijgbaar voor een zithoogte van 900 mm. Verder is de Sertão uitgerust met een verlengd voorspatbord, hoog windscherm en handprotectoren. Speciaal voor offroad-toepassing is een uitschakelbaar ABS-systeem als optie verkrijgbaar.

De BMW G 650 GS Sertão is uitgevoerd in een nieuw kleurconcept, dat bestaat uit de kleurstelling Auraweiss uni/Arroyoblue uni en is voorzien van Sertão-belettering. De buddyseat is uitgevoerd in zwart/grijs. Uiteraard is voor de BMW G 650 GS Sertão een brede range accessoires beschikbaar, met onder meer verwarmbare handvatten, zijkoffers met variabele inhoud, een topkoffer en valbeugels.

De BMW G 650 GS Sertão beschikt over dezelfde krachtbron als de G650GS en leverbaar vanaf januari 2012 verkrijgbaar. Uiteraard is de motor eveneens in 25 kW-uitvoering (34 pk) leverbaar. De prijs volgt.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.