13 C
Nederland
zondag 26 juni 2022

BMW presenteert de nieuwe R1250GS en R1250GS Adventure

Kennelijk zit er nog ruimte in het blok. Zonder de inhoud te vergroten, voldoen nu ook de R1250 GS en de Adventure aan Euro5. Ook verandert het maximale vermogen en koppel niet. Wel is de standaarduitrusting verrijkt met nieuwe accessoires die zijn ontworpen om de rijervaring te verbeteren.

In 2020 vieren de BMW GS modellen hun 40ste verjaardag en voor die gelegenheid, na de nieuwe voor de F750GS en F850GS, presenteert München de nieuwe R1250GS en R1250GS Adventure, die nog geavanceerder en rijker zijn uitgerust dan in het verleden.

De bokser-twin blijft een inhoud houden van 1254cc, maar ondanks Euro5 blijven de vermogens- en koppelcijfers onveranderd, met 136 pk bij 7.750 tpm en 143 Nm bij 6.250 tpm. In vergelijking met de huidige versie blijft het gehele rijwielgedeelte ongewijzigd, dat wil zeggen dat de voorzijde nog steeds voorzien is van de Telelever-ophanging. Elektronische hulpmiddelen die ontworpen zijn om de rijervaring te verbeteren, zoals Dynamic Traction Control (DTC), de nieuwe Eco-rijmodus en BMW Integral ABS Pro zijn nu standaard. De lijst met opties is uitgebreid met Hill Start Control Pro (HSC Pro) en nieuwe adaptieve full-LED koplampen met bochtverlichting.

Redactie
De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Laatste Artikelen

Gerelateerde artikelen