Catalogus vol lekkers voor Ducati Streetfighter

Er is weinig twijfel over mogelijk: de Ducati Streetfighter V4 is een van de belangrijkste nieuwe motoren van het jaar. We waren erg onder de indruk van zijn veelzijdigheid, maar natuurlijk ook van zijn prestaties.

Maar als je niet helemaal tevreden bent met de prestaties of het uiterlijk van de hypernaked, dan komt de Performance-catalogus je te hulp door allerlei lekkere spullen aan te bieden om de Streetfighter, V4 of V4S te verbeteren of te verfraaien. Alle accessoires, enkele laten we zien in het foto-album hieronder, zijn bij officiële Ducati-dealer te koop of op de Ducati-website. Daar is een speciale sectie ingericht.

Compleet titanium uitlaatsysteem

het Akrapovic systeem is ontworpen en ontwikkeld op basis van race-ervaring met de WorldSBK Panigale V4. Het is gemaakt voor Ducati Performance en bestaat uit een speciale titaniumlegering die een aanzienlijke gewichtsbesparing mogelijk maakt (5,5 kg), maar ook bijzonder goed bestand is tegen hoge temperaturen.

Het systeem – track only – garandeert een toename van 6% van het vermogen en het koppel bij gemiddeld en hoog toerental. De uitlaat wordt geleverd met specifieke mapping om de elektronische managementparameters (DTC – DWC – DPL en Slide on demand) aan te passen aan de verbeterde prestaties van het blok.

Set van koolstofvezelvleugels

De set bestaande uit 4 carbonvleugels ‘veredelen’ het uiterlijk van de productiemotor aanzienlijk. Ze zijn met de hand gemaakt en bieden een heel ander uiterlijk dan de standaard units met behoud van dezelfde robuustheid en aërodynamische belasting.

Magnesium-wielen

De Ducati Performance magnesium-wielen zijn gesmede magnesium velgen met een prachtig 9-spaaks race-ontwerp. Ze zijn direct afgeleid van de Superbike maar alleen goedgekeurd voor de eenzitter. Ze geven een gewichtsvermindering van 3kg (-33%) ten opzichte van de standaard velgen en 0,7 (-10%) ten opzichte van de gesmede velgen die op de Streetfighter V4S zijn gemonteerd.

Droge koppelingskit en koolstofvezelbekleding

De droge koppeling, een kenmerk van Ducati’s uit het recente verleden, komt terug op de V4 dankzij een STM EVO-SBK-kit. Het is gemaakt van billet aluminium. De droge koppeling garandeert belangrijke voordelen voor het rijgevoel van de motor op het circuit, met name door een betere anti-slip functie, zelfs in de meest agressieve toerentallen.

Hieraan wordt de mogelijkheid toegevoegd om het niveau van de mechanische motorrem aan te passen door een andere secundaire veer te kiezen. Die is beschikbaar in de catalogus. Een belangrijk pluspunt is de afwezigheid van weerstand van motorolie. Bovendien blijft de olie schoner omdat het slijtagestof van de schijven niet in het smeercircuit terechtkomt. Voor de montage van de droge koppelingskit mot je ook de open koppelingsdeksel in magnesiumlegering of de koolstofvezeldeksel aanschaffen.

Koolstofvezel details

Hielbeschermers en tankcovers kunnen het uiterlijk van de Streetfighter V4 completeren, waardoor de Ducati nog fraaier wordt.

Tankdop

Ducati -ontwerp en Rizoma-ervaring voor een uniek detail, gemaakt in Italië. De tankdop van billet aluminium behoudt zijn oorspronkelijke uiterlijk in de loop van de tijd door de anodisering. Dit accessoire wordt geleverd met de speciale sleutel met Ducati-badge.

Verstelbare aluminium voetsteunen

Een ander product gemaakt in samenwerking tussen Ducati Corse en Rizoma: de verstelbare voetsteunen. Ze zijn gemaakt van een geanodiseerde aluminiumlegering die het originele uiterlijk in de loop van de tijd behoudt. Ze zijn instelbaar op 5 posities, zodat je de zitpositie kunt vinden die het beste past bij je lichaamsbouw en rijstijl.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?