De Triumph Daytona 765 komt er binnenkort aan

Vermeende spionagefoto’s van de Triumph Daytona 765 verschenen vorige week op het web. De middenklasser zou voor het modeljaar 2020 zijn debuut kunnen maken.

Het lijkt erop dat de spionagefoto’s deel uitmaken van een bredere strategie. Daarmee wil Triumph het eigen custommerk Triumph Factory Custom pushen. De speciale modellen voor de Thruxton en Rocket zijn onlangs uitgebracht.

Als zodanig lijkt de Daytona 765 dan ook een volgende Triumph Factory Custom-machine te zijn. Een motor die is voorzien van dure spullen, zoals de hoogwaardige K-Tech ophanging. Prijzig wordt ie daarom wel. Het zou zo maar een bedrag kunnen zijn van meer dan €20.000,-.

Geënt op Moto2

Een volledig productiemodel volgt naar verwachting voor het volgende modeljaar (2021) en voldoet aan de Euro5-norm. Deze motor zal ook meer neigen naar Triumphs Moto2-plannen. Immers levert Triumph het blok voor deze klasse.

De gefotografeerde Daytona 765 op het circuit is vermoedelijk een pre-productiemotor waarmee vooral wordt getest. Hopelijk is Triumph slim genoeg om de Daytona ook uiterlijk een upgrade te geven.

De 2021 Triumph Daytona 765 zal een geheel nieuwe motorfiets kunnen zijn, die verkrijgbaar wordt in verschillende uitrustingsniveaus en pakketten.

De geruchtenstroom over de nieuwe Triumph Daytona is nog maar net op gang gekomen en veel details moeten nog worden onthuld. Maar ooit weten we het zeker.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Rijdt al heel lang motor. Is niet zo geïnteresseerd in de motor zelf, maar wel in wat-ie kan. Sterke voorkeur voor allroads, maar hypernakeds zijn ook niet te versmaden. En natuurlijk classics vanwege de techniek én de aaibaarheid. Rijdt zo'n 40.000 km per jaar. Heeft drie motoren, waarvan één woon-werk. Bezit zelf geen auto.

Misschien vind je dit ook interessant?