Deze week de belangrijke introductie van de Harley-Davidson LiveWire

Deze week introduceert Harley-Davidson de LiveWire aan Europese journalisten. Plaats van handeling: de staat Oregon/USA. Voor MotorNL heeft Jaap het kortste strootje getrokken. Vanaf volgende week rijdt hij dus in stilte langs de Pacific Ocean. Maar wat weten we tot nu toe van de LiveWire

Sinds Harley-Davidson de LiveWire aankondigde, was het spaarzaam met nieuws. Ook nadat de LiveWire voor 2020 definitief in het Harley-Davidson programma werd opgenomen, waren gedetailleerde specs nog steeds moeilijk te vinden.

Zeker is dat de LiveWire niet de laatste elektrische motor van Harley-Davidson zal zijn. Immers is Harley ook het eerste grote motormerk dat werk maakt van elektrische motoren. De concurrenten zijn klein, het merk dat het dichtst in de buurt komt is Zero. Daarvan heeft Harley-Davidson het meest te vrezen, ook al omdat Zero qua ervaring jaren voorop loopt.

Voordat hij naar Oregon vertrekt, heeft Jaap de afgelopen weken nog uitputtend op de Zero SR/F gereden. Dit model is volgens ons de grootste concurrent van de LiveWire. Als we de Zero SR/F vergelijken met de LiveWire ziet het lijstje  er zo uit:

  Harley-Davidson Livewire Zero SR/F
Vermogen 105 pk 110 pk
Koppel 116,6 Nm 189,8 Nm
Gewicht 249 kilo 225,8 kilo
Accu 13,6 kWh (nominaal) 12.6 kWh (nominaal)
Opladen 25W / Level 3 6W / Level 2
Prijs €34.000,- €20.890,-

Puur op de cijfers overtreft de LiveWire de Zero op accukracht en oplaadtijd. Op alle andere vlakken scoort de Zero het beduidend beter.

Eind deze week meer.

 

 

 

 

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Rijdt al heel lang motor. Is niet zo geïnteresseerd in de motor zelf, maar wel in wat-ie kan. Sterke voorkeur voor allroads, maar hypernakeds zijn ook niet te versmaden. En natuurlijk classics vanwege de techniek én de aaibaarheid. Rijdt zo'n 40.000 km per jaar. Heeft drie motoren, waarvan één woon-werk. Bezit zelf geen auto.

Misschien vind je dit ook interessant?