Dit is de nieuwe Goldwing!

Kijk toch eens aan! Gelekt vanuit de persmap die journalisten binnenkort gaan krijgen op de Tokyo Motorshow. Het is de nieuwe Goldwing, een radicale update na jaren van stilstand. En dat is goed nieuws!

De nieuwigheden? Nou, de soortgelijke telelever-constructie van BMW is absoluut interessant. Dit is gekoppeld aan semi-actieve demping, onderdeel van het omvangrijke elektronicapakket. Bochten-ABS, tractiecontrole en naar verluid zelfs instelbare motorrem behoren tot de standaarduitrusting.

Het is overduidelijk dat de ouderwetse bolle vormgeving is ingeruild voor strakkere en meer sportieve lijnen. De snuit, met LED-verlichting, is spitser net zoals de spiegels, koffers en het kuipwerk. Dat kuipwerk lijkt net een stukje hoger opgetrokken te zijn boven het motorblok, waardoor er meer zicht is op de smakelijke zescilinder. Die zescilinder komt naar verluid standaard met DCT

Qua comfort aan boord gaat de Goldwing eindelijk met de tijd mee. Uitgebreide mobiele connectiviteit en multimedia-mogelijkheden zijn standaard, net zoals een elektronisch verstelbare ruit. Het is opvallend dat Honda wel blijft kiezen voor een rijkdom aan knopjes, terwijl concurrent BMW die ietwat probeert in te perken met een multifunctioneel stuurwiel.

Aan z’n zijde brengt Honda ook een nieuwe Goldwing Bagger. Meer foto’s vind je hier

Wanneer we meer weten, hoor je het!

 

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?