EICMA: Benelli 752S

Vorig jaar een beetje onder de radar gebleven als conceptmodel maar dit jaar op de EICMA toch echt als productiemodel gepresenteerd. Dit is de 752S van Benelli.

En dat is dan dus de eerste middelgrote naked die Benelli produceert sinds het in een Chinese handen is gevallen. In het stalen buizenframe hangt een vloeistofgekoelde tweecilinder die een cilinderinhoud van 750cc heeft en maximaal 77 pk bij 8.500 tpm en 67 Nm koppel bij 6.500 tpm produceert. Dubbele bovenliggende nokkenassen en vier kleppen per cilinder en brandstofinjectie middels een dubbel gasklephuis brengen hem zeker op het niveau van andere hedendaagse fietsen.

Qua vering is de voorzijde verzorgd door Marzocchi waarbij de veerpoten een diameter met 50 millimeter hebben en een veerweg van 117 mm. Aan de achterzijde vangt een monoschokdemper de klappen op die de swingarm doorgeeft. Veerweg is 45 mm. 
Remmen doe je met dubbele 320 mm schijven en Brembo vierzuigerklauwen aan het voorwiel en een 260 mm schijf en eenzuigerklauw aan de achterzijde.

Een prijs is nog niet bekend maar wel weten we dat hij in het wit, zwart en deze kleur groen bij de dealers zal staan rond de zomer van 2019.

Foto en video: Benelli

 

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?