EICMA: BMW C400X

Scooters als oplossing voor de verstopte wereldsteden? Hier gelooft BMW nog heilig in. De C400X is de nieuwste ontwikkeling en zal de C600 Sport en C650GT gaan vergezellen. In tegenstelling tot wat de typeaanduiding belooft, meet het eencilinderblok 350 cc. Het wegfilteren van de trillingen is een onderdeel waar BMW heel veel energie in heeft gestoken. Een balansas neemt een deel van het werk voor zijn rekening, maar het blok hangt voor de zekerheid ook in silent-blocks. Het topvermogen bedraagt 34 pk en het koppel 35 Nm.  Om niets aan het toeval over te laten rust BMW het uit met traction control.

Een mix van stalen buizen, telescoopvork, stereoschokdempers en drie remschrijven met ABS kun je verwachten bij het rijwielgerdeelte. Bij de elektronica zie je op het eerste gezicht geen verrassingen, totdat je voor het optionele TFT-dashboard kiest. Standaard krijg je namelijk een LCD scherm. Met het TFT-dashboard ben je helemaal van de moderne wereld, want via bluetooth bellen en muziek luisteren is standaard en met de BMW App beschik je ook nog over navigatie. 

In de Flexcase kun je grote spullen opbergen en als je kleiner spul hebt kun je deze kwijt in twee afsluitbare dashboardkastjes. Wanneer je de bagageruimte onder het zadel naar beneden openklapt kun je de inhoud verdubbelen. Kies je voor de optionele elektronisch sleutel dan sluit je met een druk op de knop alle bagagevakken, ontsteking, stuurslot en benzinetank. Met de gewone sleutel moet je een paar keer draaien. 

 

[justified_image_grid ids=26016,26017,26018,26019,26020,26021,26022,26023,26024,26025,26026,26027,26028,26029,26030,26031,26032,26033,26034,26035,26036,26037,26038,26039,26040,26041,26042,26043,26044,26045,26046,26047,26048,26049,26050,26051,26052,26053,26054,26055,26056,26057]

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.