EICMA: BMW R1250RS

De RS en ShiftCam-techniek zijn letterlijk voor elkaar gemaakt. Door het breed uitgesmeerde koppel kun je ontspannen toeren en op uitdagende stuurwegen kun je er vol voor gaan dankzij de variabele klepbediening die de hete nokkenas voorschotelt.  De oude R1200RS is goed voor 125 pk en evenveel Newtonmeters, de nieuwe voor 136 pk en 143 Nm. Daar kun je letterlijk mee thuis komen, toerend of knallend; dat is aan jou. Ondanks het spitsere neusje is de R1250RS met 243 rijklare kilo’s zeven kilo zwaarder dan zijn voorganger. BMW biedt de keuze uit drie varianten. De basisversie is zwart, de Sport komt in het knallend geel en dat doet de machine goed. Of dat ook geldt voor de bruin-gele Option 719-variant mag iedereen voor zichzelf bepalen. Opvallen doet het in ieder geval wel.

Foto’s: BMW

[justified_image_grid ids=7590,7591,7592,7593,7594,7595]

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.