EICMA: Yamaha Ténéré 700 World Raid prototype

De XT660 wordt vervangen, dat weten we al langer, maar zijn opvolger is nog niet helemaal klaar vindt Yamaha. Hij moet zich eerst bewijzen.

Het gerucht dat er naast de 1200 Ténéré een kleinere variant op handen is binnen Yamaha gaat al een tijdje. Tijdens de persconferentie tijdens de EICMA in Milaan leerden we vanavond dat hij bijna klaar is. Het prototype van de Ténéré 700 World Raid werd daar namelijk gepresenteerd. Een kleine allroad op basis van de 689 cc paralel twin uit de MT-07. 

Maar het blijft voor nu dus nog even bij een prototype. Yamaha stuurt de kleine Ténéré eerst de wereld rond in een zelfbedachte Dakar-achtige rally rond de wereld. Tijdens die trip zal de Ténéré zich moeten bewijzen als ware avonturier. De ervaringen die tijdens die rit worden opgedaan zullen vervolgens worden toegepast om een volwaardig productiemodel te bouwen. Nog even wachten dus.

Overigens is de grote 1200 Ténéré in 2018 wel alvast beschikbaar gemaakt in een Raid-uitvoering. Dat houdt in dat er nog wat extra voorzorgmaatregelen zijn genomen om je onbezorgd op avontuur te laten gaan. Grotere afneembare koffers met in totaal 74 liter ruimte bijvoorbeeld, maar ook een bredere carterbescherming . Je kunt maar een steen tegenkomen onderweg.

 

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?