Elektrische Kawasaki Ninja 400 met verwisselbare accu?

Het is wel de tijd van de patenten. Harley-Davidson en Honda gingen Kawasaki deze week voor. Nu is Kawasaki aan de beurt. Uit een recent patent lijkt dat Kawasaki een idee heeft voor een elektrische Ninja 400. Het patent werd al in 2013 aangevraagd, maar het is onlangs gepubliceerd. Het meest interessant aan de elektrische Ninja 400 is de verwisselbare batterijtechnologie. Het octrooi toont een elektrische motorfiets waarvan je de accu er aan linkerkant uit kunt halen.

Dit is een interessante oplossing en het is ook handig. Je kunt de accu gemakkelijk verwijderen om ‘m vervolgens te wisselen met een frisse, volledig opgeladen accu in doen. De motorfiets zou een buizenframe hebben met een scharnierende zijkant waarin de verwisselbare accu is ondergebracht.

Deze manier van verwisselen zou het onderhoud ook vereenvoudigen. Je kunt de accu verwijderen en je ding doen aan de motor in een vrij grote ruimte die niet volledig is dicht geschroefd met allerlei onderdelen. Het moet wel gezegd worden dat elektrische aandrijflijnen lang niet zoveel onderhoud nodig hebben als verbrandingsmotoren, dus onderhoud zal ook niet echt een groot probleem zijn.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Rijdt al heel lang motor. Is niet zo geïnteresseerd in de motor zelf, maar wel in wat-ie kan. Sterke voorkeur voor allroads, maar hypernakeds zijn ook niet te versmaden. En natuurlijk classics vanwege de techniek én de aaibaarheid. Rijdt zo'n 40.000 km per jaar. Heeft drie motoren, waarvan één woon-werk. Bezit zelf geen auto.

Misschien vind je dit ook interessant?