Enkele wijzigingen voor Crosstourer

Ook de grote avonturier van Honda is licht aangepakt door de Japanse ingenieurs. Zo krijgt de V4 nu een verbeterd Traction Control System, waarmee je nu ook drie modes kan inschakelen voor de verschillende omstandigheden. Het blok wordt dan automatisch voorzien van wat minder koppel. Is ingrijpen toch nodig, dan doet de ECU dat door de gaskleppen minder wijd open te zetten of de ontsteking te onderbreken. Om een nog natuurlijker gevoel te genereren met het op- en terugschakelen is het optionele DCT (wederom) aangepast.  


Nieuw op de Crosstourer zijn de zelf uitspringende knipperlichten. Door afstand, tijd en wielsnelheid te meten, zou de Honda moeten weten wanneer de knippers uit kunnen na het afronden van een bocht of inhaalactie. Om gemakkelijker je voeten aan de grond te krijgen, is ook het zadel enigszins veranderd door een nieuw ontwerp. En misschien nog wel de belangrijkste wijziging voor 2014, je ontvangt tegenwoordig een ‘wave’-sleutel als je  een Crosstourer koopt. Wat houdt dat in? Nou, dat de vorm gewoon anders is. De allroad van Honda kan overigens geleverd worden in een speciale camouflage-kleurstelling. De bedoeling van camouflage lijkt hier enigszins een ondergeschikt belang te zijn. 

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?