CBR voor jong publiek

Nieuw voor 2014 is de CBR650F. De F-versie van de sportieve Honda-range werd twee jaar geleden een nieuw leven gegund om vooral de jongere generatie te enthousiasmeren om te gaan motorrijden. De 600 is nu echter geëvolueerd tot een 649 cc. De 30° naar voren gekantelde viercilinder gebruikt zestien kleppen en heeft dubbele bovenliggende nokkenassen. De volledig nieuwe krachtbron genereert 88 pk bij 11.000 toeren per minuut, maximale koppel vind je bij 8.000 tpm. Honda beweert overigens dat de CBR650F vooral onderin erg potent moet zijn, zelfs onder de 4.000 tpm. De sportieve fiets houdt alles bij elkaar via een stalen twin-spar frame en aluminium swingarm. Voor tref je een 41 mm telescoop voorvork, achter een monoshock die verstelbaar is op veervoorspanning (zeven standen). Remmen doe je met twee 320 mm schijven in het voorwiel, die samenwerken met tweezuigerremklauwen. Achter moet je het doen met een eenzuigerremklauw, die ingrijpt op een 240 mm schijf. De CBR650F wordt standaard geleverd met ABS. En voor de mensen die deze motor wel zien zitten voor het A2-rijbewijs. Hij kan geleverd worden als een 35 kW-model.

 

UPDATE – CB650F
Naast de CBR650F met volle kuip komt er ook een naakte versie van hetzelfde model op de markt. De CB heeft alle wijzigingen ondergaan zoals ook zijn volle kuip-broer dat heeft gedaan. 
 

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?