Ewan en Charley gaan weer op pad

Onlangs plaatste acteur Charley Boorman een foto van hem, Ewan McGregor, David Alexanian en Russ Malkin op de rode loper van de première van McGregors nieuwe film Christopher Robin op Instagram. Het duo lijkt voor derde keer de wereld rond te gaan per motorfiets, want met #LongWayUp wordt het geheel al behoorlijk gehyped.

Inmiddels is die foto namelijk al de tweede afbeelding op Boormans Instagram-pagina die wordt bijgestaan door de hashtag, aangezien hij deze week nog een foto – ditmaal een archieffoto van hem en Ewan McGregor op hun eerste trip de wereld rond, van Londen westwaarts onder meer door Rusland en Mongolië, Canada en de VS. Die trip heette Long Way Round en was het begin van een, met name onder motor- en reisliefhebbers, inspirerende televisiereeks. Later zouden de beide heren ook nog Long Way Down opnemen, met een reis van Schotland in zuidelijke richting door Europa en Afrika naar Kaapstad.

Nieuwe trip? Nieuwe motoren?
Het leek al langer logisch en desgevraagd zei Boorman al eerder dat hij dolgraag nog eens zo’n trip zou maken. Over het onderwerp zelf ging hij verder niet in overigens, en daar knelt ook de schoen. Boorman en McGregor reden namelijk beide eerdere trips op BMW. De BMW R1150GS in Long Way Round en in Long Way Down gebruikten ze de BMW R1200GS. Het haast onverwoestbare avonturenimago van de GS komt voor een groot deel op conto van de TV-series van de heren.

Alleen ondertussen is Boorman werkzaam als merkambassadeur van Triumph en dat zou een terugkeer op BMW’s bemoeilijken. Let wel, Triumph zal waarschijnlijk niet heel onontvankelijk tegenover het beschikbaar stellen van motoren staan. In Long Way Round viel de keuze uiteindelijk op BMW nadat de heren aanvankelijk meer neigden naar de KTM 950 Adventure. KTM besloot alsnog af te zien van de samenwerking, tot grote frustratie van met name Boorman – zoals hier te zien

BMW heeft absoluut geen windeieren gelegd met de samenwerking toen en zou waarschijnlijk dolgraag weer helpen, mocht het verzoek komen, maar logica gebiedt te zeggen dat een paar Triumph Tiger-motoren logischer is. Behalve dat Triumph en Boorman al langer samenwerken, heeft McGregor in 2008 namelijk ook al eens een eigen versie van de Bonneville gelanceerd met het Britse merk.

Keuzestress
Zou Triumph de motoren gaan voorzien, dan is het nog de vraag of de keuze op een lichtere en wendbaardere Tiger 800 of op de krachtigere en comfortabelere Tiger 1200 valt. Het is afwachten tot de betrokken partijen – Boorman en McGregor, productiefirma’s Elixir Films en Big Earth Productions en dus waarschijnlijk Triumph het plan officieel lanceren.

Foto’s: Instagram.com/charleyboorman

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.