Film > Nieuwe Victory

Dat het lekker gaat met Victory was vorige maand al te lezen op MOTOR.nl. Toen waren echter nog niet de nieuwe 2013-modellen bekend. Nu wel en ga er maar goed voor zitten want op bovenstaande foto is de Boardwalk te zien. Een motor waar volgens Victory Motorcycles USA ‘relaxed rijden’ in de genen zit. Iets dat volgens ons bij alle Victory’s van toepassing is, maar goed.

Relaxed rijden moet vooral lukken door het ruime tweepersoonszadel, de lage zithoogte (658 mm), grote treeplanken en naar het schijnt het breedste Victory-stuur ooit. De Boardwalk wordt aangedreven door een dikke v-twin (Freedom 106-cubic) met relaxed veel koppel onderin. Via een handig ombouwsysteem, waarvoor niet eens gereedschap nodig is, kun je binnen enkele minuten de Boardwalk ombouwen naar een light bagger dankzij Victory's lock en ride accessoires.

Of de Boardwalk ook de overtocht vanuit Minnesota naar Nederland gaat maken, wordt later duidelijk. De verloopprijs bedraagt in ieder geval in Amerika zo’n 15.000 dollar.

Liefhebbers surfen naar www.victorymotorcycles.com voor meer informatie, ook over de andere 2013-modellen.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?

Neem een grote motor, plaats hem in een licht frame en verwijder daarna alle onnodige accessoires. Wat je overhoudt, is volgens Victory de formule voor de ‘modern American musclebike’. De Octane dus.