Gezelschap voor de BMW-eencilinder

De Indiase samenwerking van BMW en lokaal producent TVS begint op stoom te komen, want de eerste G310Rs staan inmiddels bij de dealer en met smart wachten we op de allroad op basis van de G310. Oberdan Bezzi tekende een paar mogelijk vervolgstukken.

De lancering van TVS Akula – wat in de basis een gekuipte G310R is – is aanstaande in India en daarmee zou ook een KTM RC390-achtige BMW 310 niet onlogisch zijn. Wellicht is een dergelijke machine ook een mooie kandidaat voor het World Supersport 300-kampioenschap, al zal hij daarvoor wat zijn standaard vermogen betreft wel even wat sterker mogen worden. Bij de schetsen van tekenkoning Oberdan Bezzi heet de sportieve G310 plots HP1, terwijl G310RR ook wel lekker klinkt.

Op de tekening heeft de HP1 trouwens wel Brembo-remklauwen en een voorvork die lijkt op een Öhlins-exemplaar. Als er iets dergelijks komt, zal het qua vering en remmerij gewoon Kayaba en ByBre worden, daar kun je donder op zeggen.

Klassieker
Wat wij dan nog niet bedacht hadden, was een G310-café racer – een kruising tussen een R nineT en de G310R, spaakwielen incluis. Bezzi deed het wel, en het ziet er echt niet onverdienstelijk uit ook. Of zulke spaakwielen het redden tot een productiemodel, lijkt onwaarschijnlijk, aangezien zulke wielen schreeuwend duur zijn.
BMW G310CR
Sowieso tekent Oberdan Bezzi vaker motoren die tot de verbeelding spreken en weinig kans op daadwerkelijke productie hebben, maar dit tweetal zou wel erg leuk zijn.

Foto’s: Oberdan Bezzi

 

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.