Groeit de Hornet naar 800cc?

Honda lanceert dit najaar een 800cc metende Hornet. Dat bericht – begeleidt door een foto van de nieuwe motorfiets – verspreidt zich althans razendsnel op internet. De motor moet eind dit jaar zijn debuut maken tijdens de grote motorbeurzen van Keulen of Milaan. Dankzij zijn grotere cilinderinhoud moet de nieuwe Hornet beter partij kunnen bieden aan Kawasaki’s Z800, Suzuki’s GSR750 en Yamaha’s MT09.

Geen noodzaak voor Hornet
Het kan geen kwaad om een kanttekening te plaatsen bij dit gerucht. Honda heeft namelijk al heel wat ijzers in het vuur in het middensegment. De wens voor een nieuwe Hornet mag misschien bij het grote publiek leven, maar de noodzaak is niet direct aanwezig. Honda heeft onder meer de gloednieuwe CB650F in het programma. Daarin zit ook een complete NC-serie. Het V4-blok in de VFR en Crossrunner meet zelfs al 800 cc. We zullen dit najaar dus wel zien.

Wilde Hornet
Als Honda de nieuwe Hornet een wilde styling meegeeft, kan hij zich onderscheiden van zijn familieleden. De Hornet, laten we het officiële CB600F voor het gemak vergeten, heeft al sinds zijn introductie in 1998 een eigen gezicht. Het heeft vast iets te maken met zijn Italiaanse afkomst. De spionagefoto van het nieuwe model toont echter geen extreme wildebras of exoot

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?