H2 knalt door het plafond in 2019

Het was jarenlang een ‘gentlemen’s agreement’ tussen alle motorfabrikanten; er worden geen straatlegale motoren gebouwd die meer dan 200 pk hebben. Die overeenkomst vertoonde al Italiaanse haarscheurtjes, maar lijkt nu officieel de prullenbak in te kunneen. Kawasaki heeft de begrenzing van de H2 afgehaald en zet nu in op 231 pk. Met RAM-air kun je daar nog wel een paar pk bovenop tellen. De precieze ingrepen aan het blok zijn nog niet bekend gemaakt, maar in ieder geval is het inlaattraject en ECU van de H2 SX Sport gebruikt.

Omdat 231 pk nou eenmaal ook tot stilstand gebracht moeten kunnen worden, heeft Kawa gekozen voor nieuwe Brembo Stylema’s. Nieuwe Bridgestone RS11’s verzorgen het contact met de weg en Kawasaki rept zelfs over een ‘unieke zelfherstellende laklaag’. Een klein krasje herstelt zichzelf zogauw de temperatuur, die dan hoog moet zijn, dat toe laat. Het is voor het eerst dat we een motorfabrikant er over horen, in de autowereld is het al wel meer gebruikelijk en in principe heeft elke moderne laklaag een licht herstellende functie. Kennelijk heeft Kawasaki dat nu doorontwikkeld en zal de herstellende functie van een betere orde zijn dan dat we gewend zijn.

Interessant is ook het nieuwe dashboard, een TFT-scherm met bluetooth-mogelijkheden. Zo kun je op je smartphone informatie lezen over accuconditie, brandstofniveau en onderhoudsintervals. We verwachten de H2 begin 2019 of zelfs eind 2018 bij de dealers, gezien het nieuws nu al naar buiten is gebracht.

 

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?