Harley-Davidson registreert Bareknuckle als naam voor nieuwe motoren

Afgelopen maand was Harley-Davidson druk bezig bij het United States Patent and Trademark Office (USPTO). Daar werd de naam Bareknuckle geregistreerd. De naam wordt gebruikt voor motorfietsen en onderdelen.

Hoewel het moeilijk te zeggen is wat Harley-Davidson precies van plan is met de naam Bareknuckle, kunnen we er wel naar gissen. We weten immers dat Harley-Davidson het komende modeljaar een streetfighter wil introduceren. En dan klinkt Bareknuckle voor zo’n type motor gewoon goed. Maar het kan ook goed zo zijn dat de naam voor iets heel anders wordt gebruikt. De exacte omschrijving van het handelsmerk zegt immers ‘motoren en onderdelen’.

We weten ook dat Harley-Davidson vanuit een nieuwe strategie nieuwe rijders aan zich probeert te binden. De streetfighter scene is zo’n nieuw marktsegment, dat voor Harley een behoorlijk grote stap in een andere richting zou betekenen.

Streetfighter rijders spreken ook een heel andere taal dan het traditionele Harley-Davidson jargon dat gebaseerd is op de trots die de gemiddelde Amerikaan voelt voor z’n land. Bareknuckle klinkt dan ook als iets dat is bedacht in het oude kamp in plaats van het nieuwe. Maar voor we daarover oordelen, moeten we eerst alle feiten weten. En dan het liefst gevangen in een nieuw model.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Rijdt al heel lang motor. Is niet zo geïnteresseerd in de motor zelf, maar wel in wat-ie kan. Sterke voorkeur voor allroads, maar hypernakeds zijn ook niet te versmaden. En natuurlijk classics vanwege de techniek én de aaibaarheid. Rijdt zo'n 40.000 km per jaar. Heeft drie motoren, waarvan één woon-werk. Bezit zelf geen auto.

Misschien vind je dit ook interessant?