Honda deponeert octrooi voor retro zescilinder

In 1978 introduceerde Honda de CBX, een zescilinder. Deze motor zou de toekomst hebben. Qua techniek en prestaties was de Honda ongeëvenaard. In die tijd een echte superbike.

De toekomst van de Honda CBX was geen lang leven beschoren. Al in 1982 werd de productie beëindigd. Met de ontwikkeling van kleinere blokken met vergelijkbare prestaties – 220km/u, 105 pk – als de zes-in-lijn reden Kawasaki en Yamaha Honda danig in de wielen. Maar kennelijk heeft Honda wel weer zin in een nieuw 6-in-lijn avontuur. De schetsen die bij het octrooi horen, laten een sportieve retro zien, met een tophalf met ronde koplamp.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?