Houdt Kawasaki twee nieuwe Dual-Sports achter de hand?

Houdt Kawasaki twee nieuwe Dual-Sports achter de hand? In de rest van de wereld weet Kawasaki heel KLR 650’s te slijten. Dat ze het segment dual-sports een warm hart toedragen, bewijzen de introducties van de KLX300 en KLX300SM. Die laatste is een Super Moto. Een dikke maand geleden beloofde Kawasaki dat er zes motorfietsen zouden uitkomen. Maar toen het doek terzijde werd geschoven stonden er vijf motorfietsen te stralen. Voor rijders die op zoek zijn naar een grotere Kawasaki dual-sport, was dat mogelijk een lichte teleurstelling. Een 300 is voor velen net te licht voor een serieuze overweging.

Kawasaki Dual-sports in januari?

De introductie van de ontbrekende zesde motorfiets, samen met een onlangs aangekondigde nieuwe zevende, is officieel verschoven naar 2021. Op 26 januari 2021 laat Kawasaki zien wat het de wereld tot nu toe heeft onthouden. Naast twee nieuwe modellen, onthult Kawasaki dan ook drie niet-motorfiets gerelateerde voertuigen zien.

2021 Kawasaki Z H2 SE: nieuwe kleuren & veel elektronica

Op het ‘plaagplaatje’ staan twee toegedekte motorfietsen, waarvan de gespaakte velgen wel te zien zijn. Het kan een afleidingsmanoeuvre zijn, maar meestal betekenen spaakwielen iets offroad-gerelateerd. De ene motor heeft ook noppenbanden, de andere straatbanden. Je mag aannemen dat het dual-sport motoren zijn, die zich aan de bovenkant van de KLX/KLR-serie bevinden. We doen een gooi. De ene 650 is een all-road met de staande twin van de Versys. Het model doorkruist dan de 2021-plannen van Yamaha met de Ténéré 700. Het ‘asfaltmodel’ beweegt zich in het vaarwater van de KTM 790/890 Duke.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?