2021 Kawasaki Z H2 SE: nieuwe kleuren & veel elektronica

De 2021 Kawasaki Z H2 SE van de inmiddels fameuze Z H-serie heeft natuurlijk het Kawasaki supercharged blok van de Z H2, maar heeft voor 2021 ook de elektronische Showa-vering met Skyhook-technologie, Brembo H2-remklauwen, nieuwe kleuren en graphics.

Kawasaki presenteert de nieuwe Z H2 in SE-versie, die in wezen ongewijzigd blijft ten opzichte van het model dat momenteel in het assortiment zit. Het trellis-frame herbergt het supercharged blok dat is geërfd van de Z H2. Maar wat je niet ziet… de nieuwste generatie elektronische bedieningselementen zoals cruisecontrol, rijmodi (die is aangesloten op de KTRCS-tractiecontrole), powermodi, traction- en launch control, op  en neer quickshifter, Cornering Management en Intelligent antiblokkeer remsysteem.

Met 250 km/u achterop bij de Kawasaki Z H2

2021 Kawasaki Z H2 SE: Skyhook-software

Nieuw zijn de Brembo Stylema-remklauwen en vering met Skyhook technologie van Showa. De Skyhook-software controleer het gedrag van de Showa SFF-CA 43 mm voorvork met elektronische demping en de BFRC lite high-spec achterschokdemper. De Skyhook-technologie past de demping elektronisch aan met een reactietijd van 1 milliseconde.

De 2021 Z H2 SE blijft in het ontwerp trouw aan de Sugomi-filosofie. De verlichting is volledig led en het dashboard bestaat uit tft-display uitgerust met Bluetooth. Daarmee kun je je smartphone verbinden met behulp van de Kawasaki’s Rideology app. Die kun je gratis downloaden. De app is te gebruiken voor het instellen, besturen en analyseren van een reeks functies van de Z H2 SE.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?