Hybride toekomst: Furion M1

De afgelopen dagen stond het nieuws volledig in het teken van de Intermot in Keulen. Naar aanleiding daarvan ontvingen we een mail van Furion Motorcycles. Of we ze niet wilden vergeten…

Furion Motorcycles is een Franse motor start-up uit Le Mans met wel en heel bijzonder concept: een hybride motor, deels elektrisch, deels benzine gestookt. De specs van de M1, de eerste Furion die op de weg zal verschijnen, liegen er niet om. Vermogen 175 pk, waarvan 120 pk voor rekening komt voor de explosiemotor en 55 pk voor de elektrische aandrijving. De M1 beschikt ook over voldoende koppel. 55Nm wordt geleverd door de benzine motor, 100 Nm wordt ‘elektrisch’ voorbereid.

Hoogstwaarschijnlijk is het zo dat je vanaf een bepaalde snelheid alleen het benzineblok gebruikt. In de stad gebruik je de elektronische aandrijving. Het kan ook zo zijn dat de elektronische aandrijving net als in de F1 voor korte tijd een extra boost geeft.

Verdere specs: lengte 2.095 mm, wielbasis 1.435 mm, zithoogte 810 mm, grondspeling 140 mm, balhoofdhoek: 23 graden, naloop 101 mm, rijklaar gewicht 239 kilo en de tankinhoud bedraagt 14 liter.

Het is natuurlijk niet zo dat de M1 op volle toeren over 175 pk beschikt. Da’s een rekensommetje, waar heel wat rijke Noren zijn ingetrapt. Die dachten met de sterkste Tesla over een auto te beschikken van 600 pk. Ze ruilden massaal hun dure en sterke benzineauto’s in. Later bleek dat de Tesla over vier elektrische motoren beschikte van elk 150 pk…

Het is nog niet bekend wanneer de Furion M1 in productie gaat. Wel kan een nieuwsbrief je daarvan op de hoogte houden. De prijs is ook nog niet bekend.

Meer info op furion-motorcycles.com

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.