Intermot: BMW’s R nine T’s

BMW R nineT Racer

BMW breidt z’n retro-familie (zoals verwacht) verder uit met de Racer en de Pure. Beide op basis van de populaire R nineT. Absolute eyecatcher is natuurlijk de R nineT Racer met z’n ‘seventees’ topkuipje, clip-ons en racekontje. In het laatste geval gaat het om hetzelfde afdekkapje als nu al verkrijgbaar is voor de nineT, zij het gespoten in coole ‘M’ kleurschakering. Om de zitpositie beter aan te laten sluiten bij de sportieve looks zijn de voetsteunen verder naar achteren geplaatst. Dat is geen straf overigens, standaard staan de voetsteunen van de nineT wat geforceerd (te) ver naar voren. Blok en rijwielgedeelte zijn redelijk bekend. Om de kosten wat te drukken heeft BMW de ‘gewone’ telescoopvork van de Scrambler onder beide nineT’s gemanoeuvreerd en niet de upsd van de nineT, wat in het geval van de Racer wel een beetje jammer is. Het blok kennen we: de 110 pk sterke, 1170cc  olie/luchtgekoelde boxer vormt de basis voor de gehele nineT familie. Nu wel euro4 proof. 

BMW R nineT Pure

De Pure is iets minder spectaculair, en in die zin de meest gematigde der nineT’s. Geen clip-ons maar een stuur a la Scrambler en wat gematigder qua kleurstelling. Wellicht wel een mooie basis voor stevige verbouwklussen.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.