donderdag 12 december 2024

Italian Volt toont elektrische Lacama 2.0 dit najaar in Milaan

De Italiaanse motorfabrikant Italian Volt maakt zich klaar om de productierijpe Lacama 2.0 te onthullen. De geavanceerde elektrische motorfiets maakte voor het eerst zijn debuut in conceptvorm in 2017 en heeft sindsdien talloze revisies en verbeteringen ondergaan. Straks staat de motorfiets op het wereldtoneel op de EICMA, gepland voor 7 november 2022.

Italian Volt, een merk van de Tazzari Group, heeft de Lacama 2.0 volledig ontworpen en vervaardigd in Italië, in het hart van de beroemde Motor Valley. Volgens Italian Volt is de Lacama 2.0 ontworpen voor de meest veeleisende motorrijders die zelfs het kleinste detail van hun motorfiets perfect gemaakt willen hebben. Naast indrukwekkende prestaties biedt de motorfiets inderdaad een bijna eindeloze reeks aanpasbare opties.

De basis van de Italiaanse Volt Lacama 2.0 ligt in het ultralichte frame, vervaardigd uit één stuk gietaluminium, wat zorgt voor een compacte maar krachtige elektrische motorfiets. Je hebt de vrijheid om een unieke motorfiets te creëren door te kiezen uit 10 ontwerpvarianten voor de voorkant en een zadelontwerp te kiezen uit zowel tweezits- als eenzitsmogelijkheden.

BMW gebruikt kwantumcomputers om onderzoek te versnellen

Met 22 kleuren voor het frame en de achtervork, wordt de motorfiets echt onderscheidend. De lederen zadels bieden een hoog comfortniveau dankzij geheugengeltechnologie en zijn verkrijgbaar in 20 eco-kleuren. Elke Lacama 2.0 is genummerd en versierd met een plaat aan beide zijden van het frame, samen met lasergravures op het achterste plaatframe.

De motor gebruikt het Fluid Battery System van Tazzari EV Technology, een ander onderdeel van de groep dat elektrische wagentjes maakt. De cellen van deze batterijen zijn ondergedompeld in de diëlektrische vloeistof, waardoor ze beter te koelen zijn en een hogere weerstand hebben tegen ontbranding. Wat prestaties betreft, is de Lacama 2.0 uitgerust met een krachtige maar lichtgewicht – 11 kilo – PMSM Axial Flux Motor, goed voor 150 pk en 230 Nm-koppel. De directe aandrijving is een versterkte koolstofvezelriem met hoge dichtheid, wat zorgt voor een soepele en efficiënte energieoverdracht.

Door een zeer efficiënt energiesysteem optimaliseert de Lacama 2.0 zijn bereik en algehele prestaties. Bovendien bieden de vier beschikbare rijmodi – Regen, Eco, Sport en Rocket – veelzijdigheid en aanpassingsvermogen aan verschillende rijomstandigheden en voorkeuren.

Redactie
Redactie
De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Stay tuned

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit het laatste nieuws! Onze nieuwsbrief wordt iedere week op dinsdag (bij veel nieuws) en donderdag verstuurd.


Gerelateerde artikelen