zaterdag 20 april 2024

Kawasaki keert terug naar de MOTORbeurs

Oef, dat was vorig jaar schrikken toen een aantal importeurs in een gezamenlijk perscommuniqué liet weten niet naar de MOTORbeurs Utrecht 2019 zou komen. In dat communiqué gaven ze onder meer aan dat ze het jammer vonden dat tijdens MOTORbeurs Utrecht de meeste 2019-motoren al bij de dealers te zien waren. Daarnaast is het bouwen van beursstands voor een relatief kort evenement kostbaar. Maar, dat was niet de belangrijkste reden. De ontbrekende merken gaven tijdens ons belrondje namelijk aan dat hun eigen evenementen de belangrijkste reden was om niet meer naar Utrecht te komen.

Lees ook: MOTORbeurs zet koers voort

Helemaal onverwachts kwam het overigens niet, want Triumph en Honda ontbraken eerder al. Daar kwamen in 2019 Suzuki, Kawasaki, KTM, Moto Guzzi, Aprilia, Vespa en Piaggio bij. Best een lijst… Gelukkig pakten veertien motormerken wél ouderwets uit in de importeurshal: Benelli, BMW, Ducati, Harley-Davidson, Hyosung, Indian, Kymco, Mash, MV Agusta, NIU, Royal Enfield, Yamaha en de electromerken Zero en NXT.

Nieuwe activiteiten

Ondanks de aanwezigheid van deze veertien merken, waren er veel wilde verhalen over de toekomst van de beurs. En dat uitgerekend in het jaar dat de MOTORbeurs voor de vijfendertigste keer georganiseerd werd. Gelukkig was die mijlpaal nog altijd een reden om uit te pakken voor de organisatie, want we zagen op het programma een heleboel uitdagende nieuwe activiteiten staan. Bekende taferelen zoals het kleine, met strobalen omheinde, parcours waar de kinderen hun gang kunnen gaan op minibikes, maar ook de verkiezing voor mooiste custom van de beurs werden natuurlijk gewoon weer gehouden.

Maar we zagen ook de GS Adventure Arena, waar een heuse mini-GS Trophy werd verreden. Nog meer spektakel was er op de gloednieuwe supermotobaan die gebouwd werd op het terrein tussen hal 7 en 12. Ook nieuw was het testparcours waar je met de nieuwste modellen van aanwezige fabrikanten en importeurs kon. Een groot deel van P3 werd overkapt. Met maar liefst 4699 proefritten in de boeken, kon al gesteld worden dat de MOTORbeurs-bezoeker maar wat graag van die mogelijkheid gebruik maakte.

Positieve uitwerking

Al dat nieuwe lijkt een zeer positieve uitwerking gehad te hebben. In ieder geval op Kawasaki, want die zijn er in 2020 weer bij!

Henk Salomons – Branch Manager Kawasaki Benelux: ‘In 2018 hebben we in november een eigen News Show georganiseerd en waren we in februari 2019 niet aanwezig op de MBU. Dat kon ook, al ons nieuws was vorig jaar vroeg beschikbaar. Voor 2020 hebben we niet alle modellen voor het einde van het jaar beschikbaar en was het erg lastig een nieuwe locatie te vinden die aansluit bij je merkwaarden én waar je zo’n 75 modellen / kleuren kunt presenteren. De nieuwe plannen van de MOTORbeurs Utrecht organisatie zijn hiernaast erg sterk waarmee deelname voor 2020 een logische keuze is. We hebben als merk meer nieuws dan ook voor 2020 en zullen dus zeer groot uitpakken op MOTORbeurs Utrecht!”

En dus kunnen we op de MOTORbeurs onder andere de Kawasaki ZH2, Z900, Z650, Ninja 1000SX, Ninja 650 en W800 met eigen ogen zien. Hopelijk komen de andere merken ook terug naar Utrecht en kunnen we weer richting 100.000 bezoekers. De laatste keer dat dit aantal gehaald werd, was in 2009 (103.000). Vorig jaar waren dat er ‘slechts’ 80.342.

De MOTORbeurs is van 20 tot en met 23 februari 2020. Surf voor meer informatie naar www.motorbeursutrecht.nl.

Marien Cahuzak
Marien Cahuzak
Marien Cahuzak, geboren op 3 juni 1982, was amper twee maanden oud toen hij voor het eerst met zijn vader naar de Citadel van Namen ging voor de Belgische cross-GP. Vanaf dat moment speelt de motorsport een grote rol in zijn leven en die rol is als MotorNL-sportcoördinator alleen maar groter geworden. Houdt ook van veldrijden trouwens.

1 Reactie

Reacties zijn gesloten.

Stay tuned

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit het laatste nieuws! Onze nieuwsbrief wordt iedere week op dinsdag (bij veel nieuws) en donderdag verstuurd.


Gerelateerde artikelen