EICMA: Kawasaki Z900RS CAFE

Het moge duidelijk zijn; Kawasaki heeft het retro segment op de korrel, want na de Z900RS geïntroduceerd te hebben op de Tokyo Motor Show komen ze op de EICMA nu ook nog met een caféracer-uitvoering.

Na jaren geteerd te hebben op de W800, kondigde de W800 Final Edition Kawasaki’s definitieve vertrek uit het retro-segment aan. Of ten minste, die indruk werd gewekt, maar we konden er niet verder naast zitten, want met de Z900RS CAFE verstevigd het groene merk haar grip op de retro-markt.

Uiteraard is de basis nog altijd de Z900, waaruit de gewone RS al voortvloeide, maar om de caféracer-liefhebber vast wat werk uit handen te nemen verbouwden zij hem vast. An sich zijn de onderlinge verschillen niet immens, maar de uitwerking des te meer. Zo komt er een ander zadel, met een iets sportievere insteek. Ook het stuur werd anders – lager en sportiever – en natuurlijk maakt dat kuipje hem af. O, en dan die kleurstelling. Wat anders dan Kawa-groen?

Goede basis
De Z900 was al een prima uitgangspunt voor de Z900RS, maar ook voor de CAFE klopt het plaatje perfect. Het specifiek RS-chassis zou net wat minder spartaans en dat beetje meer retro moeten zijn in het rijden, en met de aangepaste zithouding zou je je al helemaal op een klassieke sportmachine moeten wanen, zo weggedoken achter dat kleine ruitje.

Maar klassiek gevoel of niet; de RS CAFE gaat goed voorbereid – en retemodern – van huis. Met ledverlichting rondom, een slipperclutch, radiaal gemonteerde remklauwen en instelbare vering, en zelfs tractieregeling. Wat wil een mens nog meer?

Nou ja, verbouwen. Dat wil men! En daar is Kawasaki zich van bewust, dus heeft de fabrikant zijn best gedaan de basis zo goed mogelijk te maken, zodat de klant er vervolgens zijn fantasie op los kan laten. Op papier lijkt dat alleen al feilloos te lukken. We hopen je spoedig te kunnen vertellen hoe het zich in de praktijk houdt!

 

[justified_image_grid ids=26178,26179,26180,26181,26182,26183,26184,26185,26186,26187,26188,26189,26190,26191,26192,26193,26194,26195,26196,26197,26198,26199,26200,26201,26202,26203,26204,26205,26206,26207,26208,26209,26210,26211,26212,26213,26214,26215,26216,26217,26218,26219,26220,26221,26222]

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?