Komt Aprilia met een 300cc/400cc sportmotor?

Tegen het einde van dit jaar stelt Aprilia eindelijk haar nieuwe tweecilinderplatform in bedrijf. Eerste derivaat daarvan is de Aprilia RS660, die dan ook bij de dealer te vinden is.

Na de Aprilia RS660 wordt de serie uitgebreid met de Tuono 660. En we kunnen nog een minimaal één model op basis van het parallelltwin-blok verwachten: een adventure.

Maar hoe zit het met de lichtere motoren? Er zit een duidelijk gat in de modellenreeks van Aprilia als het gaat om het 300 cc/400cc-segment. Maar dat zou wel eens kunnen veranderen.

Volgens het Indiase ZigWheels kijkt Aprilia ook naar het lichtere segment. In een gesprek met Diego Graffi, Managing Director en CEO van Piaggio India, lezen we Aprilia de concurrentie aangaat met fietsen als de KTM 390 Duke/RC390.

Graffi werkt aan volledig bekuipte motoren en nakeds op basis van een 300cc tot 400cc-platform, dat in Italië zou zijn ontworpen en gebouwd, maar in India wordt geproduceerd. Vermoedelijk zijn het eencilinder modellen voor de Indiase en Aziatische markt. Dapper, want als Aprilia het in deze klasse wil opnemen tegen Honda, Kawasaki en Yamaha, zouden de Italianen er goed aan doen hun voorbeeld te volgen met een tweecilinder-ontwerp.

Nu het project nog in het beginstadium verkeert, is deze discussie in Noale zeker gaande de gang. En over enkele jaren zullen we mogelijk de eerste vruchten van deze discussie zien. Voorlopig verheugen we ons op de Aprilia RS660 en Tuono 660.

Bron: asphaltandrubber.com

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?