Koopje: 650pk sterke Suzuki Hayabusa die snelheidsrecords kan breken

Mocht je ooit je eigen snelheidsrecord willen opvijzelen, is de Suzuki Hayabusa de motor om dat mee te doen. Maar je hebt natuurlijk altijd baas boven baas. De Hayabusa van BDR Performance bijvoorbeeld. Da’s een motor die je angst inboezemt.

Met de Busa is een officiel World Land Speed Record gevestigd. Mick Ellis van BDR Performance gebruikte een standaard Hayabusa waarop hij een turbo schroefde zodat een top van 402,34 km/u werd bereikt. In 2014 vestigde zijn vrouw Becci Ellis er het ‘snelste vrouw op een motorfiets-record’ mee: 425,03 km/u. Dat record houdt tot op de dag van vandaag stand.

Zes jaar nadien komt de recordmotor op de markt, voor een acceptabele prijs van € 34.350,- (of de prijs die er het dichts bij ligt). Een relatief bescheiden bedrag voor een motor met zoveel geschiedenis.

Het hart van de Suzuki Hayabusa is een eerste generatie 1300cc blok, uitgerust met een Garrett GT35 turbo, 1000cc Bosch injectoren, Carrillo drijfstangen en lage compressiezuigers. De motor gebruikt 119 octaan benzine.

De stroomlijn van de Hayabusa bleef standaard. Wel was het mogelijk een aerodynamische racebochel te installeren en een voorzijde zonder koplamp.

Voor de volledige lijst met specificaties en contactgegevens, zie hieronder.

FOR SALEA fantastic opportunity to own a World Record conventional Land Speed Race bike.TURBOCHARGED 1300cc SUZUKI…

Geplaatst door Worlds Fastest Woman- Becci Ellis op Donderdag 5 maart 2020

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Rijdt al heel lang motor. Is niet zo geïnteresseerd in de motor zelf, maar wel in wat-ie kan. Sterke voorkeur voor allroads, maar hypernakeds zijn ook niet te versmaden. En natuurlijk classics vanwege de techniek én de aaibaarheid. Rijdt zo'n 40.000 km per jaar. Heeft drie motoren, waarvan één woon-werk. Bezit zelf geen auto.

Misschien vind je dit ook interessant?