Mocht je ooit je eigen snelheidsrecord willen opvijzelen, is de Suzuki Hayabusa de motor om dat mee te doen. Maar je hebt natuurlijk altijd baas boven baas. De Hayabusa van BDR Performance bijvoorbeeld. Da’s een motor die je angst inboezemt.
Met de Busa is een officiel World Land Speed Record gevestigd. Mick Ellis van BDR Performance gebruikte een standaard Hayabusa waarop hij een turbo schroefde zodat een top van 402,34 km/u werd bereikt. In 2014 vestigde zijn vrouw Becci Ellis er het ‘snelste vrouw op een motorfiets-record’ mee: 425,03 km/u. Dat record houdt tot op de dag van vandaag stand.
Zes jaar nadien komt de recordmotor op de markt, voor een acceptabele prijs van € 34.350,- (of de prijs die er het dichts bij ligt). Een relatief bescheiden bedrag voor een motor met zoveel geschiedenis.
Het hart van de Suzuki Hayabusa is een eerste generatie 1300cc blok, uitgerust met een Garrett GT35 turbo, 1000cc Bosch injectoren, Carrillo drijfstangen en lage compressiezuigers. De motor gebruikt 119 octaan benzine.
De stroomlijn van de Hayabusa bleef standaard. Wel was het mogelijk een aerodynamische racebochel te installeren en een voorzijde zonder koplamp.
Voor de volledige lijst met specificaties en contactgegevens, zie hieronder.