KTM’s RC-familie

Wie zei ook alweer dat kleine motoren het nét niet zijn? KTM rekent met de komst van de RC125-, RC200- en RC390-eencilinders definitief af met dit onjuiste voordeel. Een echte verrassing is de presentatie van de RC-familie natuurlijk niet, want met het succes in de Moto3 en het opstarten van de Duitse KTM Cup was het wachten op de mini-Superbikes, inclusief lichten, spiegels en kentekenplaat. Uiteraard heeft de RC125 (124,7cc) een maximaal vermogen van precies 15 pk bij 9500 toeren per minuut, waardoor de KTM exact onder de A1-rijbewijsnorm valt. De RC200 (199,5cc) hoort met 26 pk bij 10.000 toeren in de A2-catogerie en dat geldt ook voor de RC390 (373,2cc) die stiekem toch alweer op 44 pk bij 9500 toeren zit. Met de al eerder gepresenteerde 180 pk sterke 1290 Super Duke R heeft KTM een prima levensloopcollectie voor 2014. Als is het voor een Superbike-diehards goed om te weten dat de 1190 RC8R ook nog altijd te koop is.

Als je niet beter zou weten, zou je niet zeggen dat de RC200 ‘maar’ 199,5 cc heeft.

Dankzij de RC125 is de A1-klasse zelfs interessant voor mensen met een volwaardig rijbewijs.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?