Loncin lanceert Voge 650 DSX Adventure

Voge’s ADV-gamma is het meest diverse en ontwikkelde segment van de fabrikant. Zowel de 300DS als de 500DS bereikten eind mei al de Europese kusten. Eind juni voegt het vlaggenschip van het Chinese merk, de 650 DSX, zich bij zijn soortgenoten. Daarmee is de ADV-line-up van Voge compleet.

Hoewel de kleinere 500 DS een tweecilindermotor deelt met Voge’s 500 R naked, keert de grotere 650 DSX terug naar een eencilinderconfiguratie. Ondanks het tekort aan één cilinder, levert de vloeistofgekoelde, DOHC, 651cc-krachtpatser meer vermogen (47 pk bij 8.500 tpm) en koppel (44 Nm bij 5.500 tpm) dan zijn halve-liter soortgenoot. Een interne balansas vermindert de gebruikelijke trillingen en een Bosch EFI-systeem zorgt voor betrouwbaarheid op de weg.

Google Maps lanceert nieuwe functie tegen kop-staartbotsingen

Voge monteert de enthousiaste eencilinder in een vakwerkbuisframe met KYB-vering die het rijgedrag aan beide kanten soepeler maakt. Het 19″ voorwiel en 17″ achterwiel dragen Pirelli dual sport-rubbers en Nissin-remmen helpen de adventure bike tot stilstand te brengen. De dubbele remklauwen met twee zuigers en schijven van 298 mm vóór zorgen voor voldoende afremming op de weg, terwijl de enkele remklauw en schijf van 240 mm achter voor de nodige nuance zorgen bij terreinverkenningen.

De zithoogte van 851 mm van de Voge 650 DSX Adventure zou voor veel ADV-rijders hanteerbaar moeten zijn en de bodemvrijheid van 229 mm past goed bij een grote single voor het terrein. Aluminium zijkoffers en een topkoffer rusten de DSX uit voor dergelijke avonturen. Een middenbok is handig, terwijl valbeugels eventuele ongelukjes op het parcours of onbedoelde afstappen opvangen. Het zadel heeft twee niveaus, de aluminium voetsteunen en de rugleuning voor de passagier verhogen het comfort.

Het tft-dashboard heeft een Bluetooth-verbinding en is voorzien van nummerweergave. Het display geeft ook de bandenspanning, de koelvloeistoftemperatuur, de ingeschakelde versnelling en het gemiddelde verbruik weer. En dat komt natuurlijk bovenop de taken van de snelheidsmeter en toerenteller. De Voge 650 DSX gaat in Frankrijk zo’n € 8.195,- kosten. De motorfiets is verkrijgbaar in een zwarte, rode en blauwe kleurstelling. Het is nog onbekend wanneer de motorfiets in de Benelux leverbaar is.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?