Max Verstappen niet op MotoGP-machine

Max Verstappen wil dolgraag een keer rijden op een MotoGP-machine, maar dat kan hij op zijn buik schrijven. Werkgever Red Bull heeft het hem nadrukkelijk verboden. De altijd nuchtere Verstappen telde een paar zaken bij elkaar op en zag kansen voor een ritje op twee wielen. Red Bull is niet alleen zijn werkgever, maar ook de sponsor van KTM in de MotoGP en eigenaar van de Red Bull Ring. Alle ingrediënten voor een lekker motorritje volgens Verstappen, maar niet van zijn baas.

Net als Michael Schumacher
Verstappen mag wel op straat rijden van zijn team. Dat is niet aan dovemansoren gericht, hij doet het sinds kort ook daadwerkelijk. Niet met een razendsnelle Super Duke of Panigale, maar op een rustgevende Harley-Davidson. Begin dit jaar haalde Max zijn motorrijbewijs na slechts twee lessen. Lessen doet hij dus net zo gezwind als racen.
Hopelijk is Red Bull in de toekomst iets milder. Hoe goed zou Max op twee wielen zijn? Michael Schumacher kon een heel aardig stukje sturen op twee wielen. Dat bewees hij onder meer op een Ducati 800cc GP-racer (zie foto) van Casey Stoner. Daarmee reed hij in 20007 op het Circuit van Valencia indrukwekkende tijden. De Duitser was slechts vijf seconden trager dan de beste rondetijd van Dani Pedrosa.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.