woensdag 4 december 2024

MV Agusta kondigt nieuwe Enduro Veloce aan

Het zijn bijzondere tijden voor MV Agusta! Het exclusieve Italiaanse merk komt met een standaardversie van de al bestaande LXP Orioli: de Enduro Veloce (dus zonder LXP er bij). Beide modellen zijn uitgerust met een krachtige driecilinder die 124 pk kan leveren. Op de foto, gelekt op de site van het Australische instituut dat typegoedkeringen verleent, hierboven staat de Enduro Veloce.

De lancering van beide nieuwe modellen, is vertraagd vanwege verschillende factoren, waaronder de complexiteit van de elektronica en betrokkenheid van Pierer/KTM bij MV Agusta, evenals de onvermijdelijke hinder veroorzaakt door het viruspandemie.

MV Agusta brengt ‘Super-Exclusieve’ Superveloce Arsham uit

Standaardversie: Enduro Veloce

De langverwachte LXP Orioli zal dit voorjaar in een gelimiteerde oplage van 500 exemplaren beschikbaar zijn voor enthousiaste motorliefhebbers overal ter wereld.

Niet lang na de lancering van de LXP Orioli, krijgen we ook de mogelijkheid om te kiezen voor de standaardversie Enduro Veloce.

Krachtige prestaties en geavanceerde technologieën

Beide modellen worden aangedreven door een speciaal ontwikkelde 931cc-driecilinder, die zorgt voor een vermogensafgifte van maximaal 124 pk en een koppel van 102 Nm. Het chassis is gemaakt van chroom-molybdeen staal, terwijl hoogwaardige componenten zoals Brembo-remmen en een Continental ABS-systeem zijn toegevoegd om optimale veiligheid en controle te garanderen.

Gelimiteerde editie vs. Standaardversie

Het gewicht van de LXP Orioli wordt geschat op ongeveer 236 kilogram, terwijl de basisversie Enduro Veloce naar verwachting lichter zal zijn met een gewicht van ongeveer 230 kilogram. Daarnaast bieden beide modellen verschillende zithoogtes om aan verschillende voorkeuren en rijstijlen tegemoet te komen.

MV Agusta heeft met de introductie van de nieuwe serie duidelijk laten zien dat ze zich blijven inzetten voor het leveren van hoogwaardige motorfietsen met krachtige prestaties en geavanceerde technologieën. Met deze reeks kunnen rijders genieten van een opwindende enduro-ervaring, gecombineerd met het onmiskenbare vakmanschap en de stijl waar MV Agusta bekend om staat.

Redactie
Redactie
De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Stay tuned

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit het laatste nieuws! Onze nieuwsbrief wordt iedere week op dinsdag (bij veel nieuws) en donderdag verstuurd.


Gerelateerde artikelen